Általános Szerződési Feltételek

Jelen dokumentum tartalmazza az Nyiry Dániel egyéni vállalkozó, mint szolgáltató (a továbbiakban: “Szolgáltató”) által üzemeltetett https://www.bukitps.hu internetes oldalon (a továbbiakban: “Honlap”) keresztül értékesített sportfogadási tanácsok és klubtagság szolgáltatások vásárlóira (a továbbiakban: Vásárló) vonatkozó általános szerződési feltételeket (a továbbiakban: “ÁSZF”)

Jelen ÁSZF a Szolgáltató valamennyi, a Honlapon keresztül a Vásárló által megvásárolható szolgáltatás vásárlási feltételeit tartalmazza.

A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják.

A szerződés nyelve magyar és a szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azokat Szolgáltató nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető, és nem megtekinthető, ide nem értve a megrendelések adatait.

Szolgáltató semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.

1.         Szolgáltató adatai

Név: Nyiry Dániel egyéni vállalkozó

Székhely: 2170 Aszód, Rákóczi utca 2/A

Nyilvántartási szám: 55250449

Adószám: 56588950-1-33

Számlavezető pénzintézet: OTP Bank

Számlaszám: 11742166-21446586

E-mail cím: info@bukitips.hu

Telefonszám: +36 30 360 6871

A Szolgáltatás nyújtásához igénybe vett tárhelyszolgáltató:

Neve: Sybell Informatika Kft.

Címe: 1158 Budapest, Késmárk u. 7/B 2. em. 206.

2.         A Szolgáltatás tárgya

A Honlapot és a Honlapon elérhető szolgáltatásokat kizárólag 18. életévüket betöltött felhasználók vehetik igénybe.

A Vásárlónak az ingyenes, illetve a fizetős szolgáltatások (a továbbiakban együtt: “Szolgáltatások”) igénybevételekor, illetve a tagsági jogviszonya létrejöttekor ,illetve belépéskor nyilatkoznia szükséges arról, hogy a 18. életévét betöltötte.

A Honlapon elérhető Szolgáltatások célja a Vásárlók számára tanácsokat adni a sportfogadási piacon elérhető sportfogadási eseményekről. A Honlap információt, tanácsot és útmutatót ad a téma iránt érdeklődőknek. Bármely információ, tanács és útmutató (a továbbiakban: “Információ”) kizárólag a Szolgáltató kialakított álláspontját tükrözi, az nem feleltethető meg egy jövőbeni biztos eseménynek, annak bekövetkeztéért vagy annak elmaradásáért a Szolgáltató semmiféle felelősséget nem vállal, felelősségét már előre és teljes mértékben kizárja, különösen, de nem kizárólagosan azért, mivel arra semmiféle ráhatása nincs. A Szolgáltatásokat igénybe vevő Vásárló ezen megismert Információ alapján szabadon dönthet, hogy azt magáévá teszi-e vagy sem, és ezen döntéséért csak és kizárólag ő tartozik helytállni, döntése következményeiért kizárólag saját maga tartozik felelősséggel.

A Honlap független helyszín, nem birtokolja szerencsejáték szervezet, a Szolgáltató nem szerencsejáték-szervezéssel foglalkozó szervezet, harmadik személy által befolyásolva nincs, kizárólag a külső körülmények vizsgálatával hozza meg döntéseit.

Az itt közölt információk célja a tájékoztatás és a szórakoztatás, pénzügyi hasznot nem garantálnak!

3.         Ingyenes Szolgáltatás

A Honlapon sportfogadással és sporteseményekkel kapcsolatos tartalmak jelennek meg, valamint a Honlapon közzétételre kerülhetnek a Szolgáltatásokat bemutató, összehasonlító, értékelő és a célközönség igényeinek figyelembevételével megújuló, hírértékű tartalmak és állandó rovatok (pl.: aktuális statisztikák, elért eredmények, beszámolók, nyereményjátékok, állandó rovatok stb.) ( a továbbiakban együtt: “Szolgáltatói tartalom”).

A Szolgáltatói tartalmak minden esetben a Szolgáltató szubjektív, önálló véleményét tükrözik, illetve a szolgáltatás jellegéhez igazodóan a szolgáltatással kapcsolatos, körültekintően válogatott, tényszerű, releváns adatokat, információkat tartalmazzák közvetlenül vagy közvetve (linkek útján), a célközönség ismert elvárásainak és tájékozódási szándékának figyelembevételével, a Honlap, illetve a Szolgáltatói tartalom megjelenési helyének jellege, tematikája szerint.

A Szolgáltatói tartalmak közzétételével Szolgáltató a Vásárló hiteles, független, gyors, pontos és széleskörű tájékoztatását kívánja szolgálni, az erre vonatkozó jogszabályban előírt tájékoztatási kötelezettségének megfelelően.

4.         Fizetős Szolgáltatás

A Szolgáltatói tartalmak prémium része, a személyes tájékoztatásban megjelölt tagdíj kiegyenlítésével érhető el a Vásárlók számára. A Vásárló előfizetést vásárolhat ismétlődő bankkártyás előfizetéssel Stripe-on keresztül. Az összeg a Szolgáltató számlájára való beérkezésétől fogva maximum 48 órán belül a Vásárló egy zárt csoport keretein belül juthat hozzá a prémium tartalmakhoz.

Vásárló aktuális sportfogadási tippeket olvashatnak főként a jégkorong, a kosárlabda, a labdarúgás, a snooker, a tenisz és esetenként más sportesemények (pl.: amerikai futball, darts, baseball, kézilabda, krikett, röplabda, vízilabda, Formula-1, küzdősportok) kínálatából. A sportfogadási tippek csak tájékoztató jellegűek, egyéni meglátásoktól vezérelve, megjátszásuk kizárólag saját felelősségre ajánlott, pénzügyi hasznot semmilyen formában nem garantálnak.

5.         A Vásárlás feltételei és menete

A Honlap tartalmának ingyenes részei elérhetőek bármely Vásárló számára, regisztráció nélkül is, azonban a fizetős szolgáltatások, valamint a vásárlás regisztrációhoz (majd belépéshez) kötött.

5.1          Regisztráció

A Vásárlónak kötelező regisztrálnia a Honlapon, amennyiben fizetős szolgáltatást kíván vásárolni. Regisztrálni a Honlap jobb felső sarkában található ’FIÓKOM’ menüpontot kiválasztva a ’Regisztráció’ lehetőségre kattintva, majd a ’Regisztráció’ gombra kattintva lehetséges.

A regisztrációhoz a kért adatok megadása szükséges.

5.2          Megrendelés

Vásárló az alábbi módon tud megrendelést leadni a Honlapon elérhető Szolgáltatásokra:

5.2.1         Szolgáltatás kiválasztása

Az ’ÁRAK’ menüpontra kattintva megjelennek a Szolgáltatások, valamint azok leírása, tulajdonságai, illetve a Szolgáltatások árai. A megfelelő szolgáltatást kiválasztva a ’TOVÁBB A CSATLAKOZÁSHOZ’ gombra kattintva megjelenik az adott szolgáltatás tagságáról szóló információk. A szolgáltatás megrendeléséhez a ’TOVÁBB A [a szolgáltatás neve] CSOPORTBA’, az adott gombra kattintással Ön a Kosárba helyezi a szolgáltatást.

A Szolgáltatások megújuló szolgáltatások, melyekre a Vásárló előfizet. Az előfizetés a fizetés módjától függően automatikusan vagy manuálisan újul meg.

5.2.2         Adatok megadása és a megrendelés véglegesítése

A vásárlási folyamat következő lépése, hogy a Vásárló a kosárba helyezéssel a ’Pénztár’ menüpontba kerül.

A Pénztár menüpontban tekinthető meg a Kosár tartalma, ahol ellenőrizni tudja a Vásárló a megvásárolni kívánt szolgáltatások listáját és a kért mennyiséget.

A Pénztárban a Vásárlónak meg kell adni a számlázási adatait, valamint lehetősége van további információt is megadnia a rendeléssel kapcsolatban.

A rendelés tartalma részben a rendelés adatait, mennyiségét, a rendelés részösszegét, valamint végösszegét is látja a Vásárló.

A Vásárlónak lehetősége van kuponkód megadására is.

A fizetési módoknál Vásárlónak a számára megfelelőt kell kiválasztania.

Az előfizetés egy automatikusan vagy manuálisan megújuló szolgáltatás. A megújulás időpontja függ az előfizetés megkezdésének dátumától és a választott előfizetés típusától. Ha az előfizetés Stripe fizetési rendszeren keresztül történik, akkor a csomag megújítása automatikusan történik. Erről az automatikus megújításáról az oldal “Fiókom” menüpontjában lehetséges lemondani a “MEGTEKINTÉS ÉS MÓDOSÍTÁS” gombra kattintva, majd az “AUTOMATIKUS FIZETÉS LEMONDÁSA” gombra kattintva, vagy a lemondási igény jelezhető az ügyfélszolgálaton az info@bukitips.hu e-mail címen.

A megrendelés összegzésénél Vásárlónak lehetősége a vásárlás bármely részét módosítani. Amennyiben mindent rendben talál, úgy el kell fogadnia jelen ÁSZF-et és az Adatkezelési tájékoztatót, majd a ’FIZETÉS’ gombra kattintva véglegesíthető.

A rendelés feladása tehát a „FIZETÉS” gombra kattintással történik, ami a Vásárló részére fizetési kötelezettséget keletkeztet.

5.2.3         Visszaigazolás

Szolgáltató a megrendelés sikerességéről az ezt követő felületen és e-mailben is értesíti a Vásárlót, ahol a Vásárló megrendelésének száma is megtalálható.

6.         Szolgáltatások árának megfizetése

A Honlapon feltüntetett árak a rendelés időpontjában érvényes árak, amelyeket a Honlapon a szolgáltatások mellett talál a Vásárló. A szolgáltatási díjak alanyi adómentesek, 0%-os ÁFA-t tartalmaznak.

Szolgáltató nem vállal felelősséget a gondossága ellenére és/vagy a rendszer hibájából eredően hibásan feltüntetett árért, illetve a nyilvánvalóan téves, a szolgáltatás közismert nagyságrendű árától jelentősen eltérő, irreális árra (pl.: 0 Ft-os ár). Ilyen esetekben Szolgáltató nem köteles a szolgáltatást a Honlapon hibásan feltüntetett áron szolgáltatni.

Eladó nem vállal felelősséget a gondossága ellenére és/vagy az informatikai rendszer hibájából eredően nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árért.

Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül különösen:

  • 0 Ft-os ár,
  • kedvezménnyel csökkentett, de a kedvezményt tévesen feltüntető ár (pl.: 1000 Ft-os szolgáltatás esetén a 20 %-os kedvezmény feltüntetése mellett 500 Ft-ért kínált szolgáltatás),

Hibás ár feltüntetése esetén Eladó felajánlja a szolgáltatás valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a szolgáltatást vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.

7.         A Szolgáltatás teljesítésével kapcsolatos felelősség

Szolgáltató a Szolgáltatások keretében arra vállal felelősséget, hogy:

  • a Honlap elérhetőségét biztosítsa,
  • a Honlapon keresztül legjobb szakmai tudása szerinti tartalom szerinti Szolgáltatás legyen elérhető.

Szolgáltató nem vállal felelősséget:

  • arra vonatkozóan, hogy sportfogadási tanácsok jövőbeni biztos eseménynek minősüljenek, ideértve a sportfogadási tanáccsal érintett mérkőzések bekövetkeztéért vagy annak elmaradásáért,
  • a Vásárló fogadásból eredő veszteségéért vagy nem realizált nyereségéért,
  • a Vásárló előzetes elvárásainak való megfeleléséért,
  • hogy megfelel a Vásárló rejtett elvárásainak,
  • a Vásárló magatartásáért, azok helyességéért, pontosságáért,
  • a Vásárló által használt internetböngésző nem megfelelően működik,
  • a Vásárló internetszolgáltatójának hibájából eredően nem tudja elérni a Honlapot,
  • ha a Vásárló a Honlapot nem rendeltetésének megfelelően használja,
  • ha a Vásárló a szolgáltatás igénybevételekor hibásan megadott adatokból adódó bármilyen következményért,
  • a Vásárló által okozott, vagy egyébként a Vásárló magatartásával összefüggésben felmerült mindennemű vagyoni vagy nem vagyoni kár és jogsérelem, illetve egyéb következmény vonatkozásában,
  • a szolgáltatás pontosságáért, megbízhatóságáért, teljességéért, adott célra való alkalmasságáért.

Vásárló nem helyezhet el anyagot, posztot vagy kommentet a Honlapon, amelyben:

  • szerzői jogokat, személyhez fűződő jogokat, kegyeleti jogot, valamint személyes adatok védelméhez való jogokat sért,
  • erőszakra, jogszabálysértésre buzdít, illetve a személyes vagy közbiztonságot, környezetet, illetve természetet károsító magatartásra ösztönöz, önkényuralmi jelképeket tartalmaz,
  • a gyermek- és fiatalkorúaknak szól és fizikai, szellemi vagy erkölcsi fejlődésüket károsíthatja,
  • pornográf, szexuális szolgáltatás igénybevételének előmozdítására, szexuális ingerkeltésre irányul,
  • minden egyéb, a fentiekben fel nem sorolt olyan eset, melyet hatályos jogszabály tilt.

Ingyenes Szolgáltatással kapcsolatos felelősség:

  • a Vásárló a Szolgáltatótól kapott ingyenes információt (útmutatás, tanács, fogadási tipp) másokkal kizárólag olyan módon oszthatja meg, amennyiben a tartalom pontos címét, változatlan tartalommal és hiánytalanul veszi át, és a forrást megjelölve, kiemelve a cikk teljes tartalmára mutató hiperhivatkozást (közvetlen linket) helyez el a címben vagy a bejegyzés alá, mindenki által látható módon.

Fizetős Szolgáltatással kapcsolatos felelősség:

  • Vásárló semmilyen formában nem adhatja tovább az előfizetéses úton elérhető tartalmakat.

8.         Adatbeviteli hibák javítása

Vásárlónak a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Szolgáltató részére való elküldéséig a Honlapon bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására (pl. szolgáltatás törlése a kosárból a mennyiség módosítása, rendelési adatok módosítása).

Adatbeviteli hibának minősül például egy rosszul megadott mennyiség, rossz szolgáltatás elhelyezése a kosárban, rendelési adatok elírása stb.

Amennyiben a Vásárló véglegesítette rendelését és a megadott adatokban hibát fedez fel, akkor a lehető legrövidebb időn belül kezdeményeznie kell a rendelése törlését, vagy módosítását. A hibás rendelés törlését a megrendeléskor/regisztrációkor megadott e-mail címről küldött levéllel, vagy telefonhívással jelezheti Vásárló a Szolgáltató felé. Ezt követően a helyes adatokat tartalmazó rendelés újra feladható.

9.         Ajánlati kötöttség, visszaigazolás

A Szolgáltató a megrendeléseket automatikusan feldolgozza és e-mail értesítésben visszaigazolja a Vásárló részére a megrendelés feladását és a szerződés létrejöttét, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza a Vásárló által a vásárlás, illetve regisztráció során megadott adatokat (számlázási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát, a megrendelt szolgáltatások felsorolását, mennyiségét, a szolgáltatás árát, a fizetendő végösszeget és a Szolgáltató elérhetőségi adatait.

A visszaigazoló e-mail Szolgáltató részéről a Vásárló által tett ajánlat elfogadásának minősül, mellyel érvényes szerződés jön létre Szolgáltató és Vásárló között.

Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg Szolgáltatótól az elküldött rendelésre vonatkozó visszaigazoló e-mailt.

Ha Vásárló rendelését már elküldte a Szolgáltató részére és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 munkanapon belül jeleznie kell Szolgáltató felé, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.

A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a Polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

10.    Fizetés

A vásárlás ellenértékét az alábbi módokon egyenlítheti ki Vásárló:

A vásárlandó szolgáltatás ellenértékét a Vásárló Stripe-on keresztüli fizetéssel tudja teljesíteni.

Az előfizetés egy automatikusan megújuló szolgáltatás. A megújulás időpontja függ az előfizetés megkezdésének dátumától és a választott előfizetés típusától. Erről az automatikus megújításáról az oldal “Fiókom” menüpontjában lehetséges lemondani, a “MEGTEKINTÉS ÉS MÓDOSÍTÁS” gombra kattintva, majd az “AUTOMATIKUS FIZETÉS LEMONDÁSA” gombra kattintva vagy a lemondási igény jelezhető az ügyfélszolgálaton az info@bukitips.hu e-mail címen.

  • Stripe:

Lehetősége van a Vásárlónak Stripe -on keresztül fizetnie, ebben az esetben ki kell választania a Bankkártyás fizetési módot. A Bankkártyás fizetési mód esetében a Honlapon található Stripe bankkártyás fizetési módnál tudja a Vásárló megadni a bankkártya adatait.

11.    Ismétlődő bankkártyás fizetés

Az ismétlődő bankkártyás fizetés (továbbiakban: „Ismétlődő fizetés”) egy, a Stripe által biztosított bankkártya elfogadáshoz tartozó funkció, mely azt jelenti, hogy a Vásárló által a regisztrációs tranzakció során megadott bankkártyaadatokkal a jövőben újabb fizetéseket lehet kezdeményezni a bankkártyaadatok újbóli megadása nélkül.

Az Ismétlődő fizetés igénybevételéhez jelen nyilatkozat elfogadásával Ön hozzájárul, hogy a sikeres regisztrációs tranzakciót követően a Honlapon kezdeményezett későbbi fizetések a bankkártyaadatok újbóli megadása és az Ön tranzakciónként hozzájárulása nélkül a Szolgáltató által kezdeményezve történjenek.

Figyelem(!): a bankkártyaadatok kezelése a kártyatársasági szabályoknak megfelelően történik. A bankkártyaadatokhoz sem a Szolgáltató, sem a Stripe nem fér hozzá.

A Szolgáltató által tévesen vagy jogtalanul kezdeményezett ismétlődő fizetéses tranzakciókért közvetlenül a Szolgáltató felel, Szolgáltató fizetési szolgáltatójával (Stripe) szemben bármilyen igényérvényesítés kizárt.

Az automatikus fizetések lemondását az oldal “Fiókom” menüpontjában lehetséges lemondani a “MEGTEKINTÉS ÉS MÓDOSÍTÁS” gombra kattintva, majd az “AUTOMATIKUS FIZETÉS LEMONDÁSA” gombra kattintva vagy a lemondási igény jelezhető az ügyfélszolgálaton az info@bukitips.hu e-mail címen.

12.    Számla

Szolgáltató a Vásárló részére elektronikus úton a megadott e-mail címére küldi el a számlát.

13.    Értékesítés külföldre

A Szolgáltató nem különbözteti meg az értékesítés során a Magyarország területén és az azon kívül az Európai Unió területén belüli vásárlókat.

A Magyarországon kívüli vásárlásra is jelen ÁSZF rendelkezései az irányadóak a vonatkozó 2018/302/EU rendelet előírásaival együtt.

A külföldi értékesítés során a kommunikáció és a vásárlás nyelve a magyar nyelv, Szolgáltató nem köteles a vásárló tagállami szerinti nyelven kommunikálni Vásárlóval.

A Szolgáltató nem köteles megfeleljen a Vásárló tagállama szerinti nemzeti jogban az érintett Szolgáltatással kapcsolatban meghatározott szerződésen kívüli követelményeknek, például címkézési vagy ágazatspecifikus követelményeknek, vagy hogy tájékoztassa a Vásárlót ezekről a követelményekről.

Vásárló a jelen ÁSZF szerint élhet jogérvényesítési lehetőségeivel.

A fizetés az Szolgáltató által meghatározott pénznemben valósul meg,

A Szolgáltató visszatarthatja a Szolgáltatás átadását, ameddig nem győződik meg arról, hogy a Szolgáltatás árának kifizetése sikeresen megtörtént az elektronikus fizetési megoldás használatával, amennyiben a Szolgáltatás ára nem került teljes mértékben kifizetésre, a Szolgáltató a vételár kiegészítésére hívhatja fel a Vásárlót.  A Szolgáltató a Szolgáltatás átadása érdekében a magyar vásárlókat megillető átadási lehetőségeket biztosítja a nem magyarországi Vásárlóknak is.

14.    A Vásárlót megillető elállási és szavatossági jogok

14.1  Elállási jog

A fogyasztók és vállalkozások közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet értelmében a fogyasztónak minősülő Vásárló a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja felmondási (elállási) jogát.

Vásárló a felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni a Szolgáltató 1. pontban feltüntetett elérhetőségeinek egyikére. Ebből a célból a Vásárló felhasználhatja a következő linken keresztül elérhető felmondási nyilatkozat mintát is. A Vásárló határidőben gyakorolja felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi nyilatkozatát a Szolgáltató részére.

Vásárlót terheli annak bizonyítása, hogy felmondási jogát az e pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.

Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja Vásárló felmondási nyilatkozatának megérkezését.

Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Vásárló az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.

Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailen keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A Vásárló levelét ajánlott küldeményként köteles postára adni, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.

A szolgáltatástól való elállás esetén Vásárlónak figyelembe kell vennie, hogy Szolgáltató csak a szolgáltatás azon díját köteles visszatéríteni, amit a Vásárló még nem vett igénybe. A felhasználást a Szolgáltató minden esetben egyedileg állapítja meg.

15.  Szavatossági jogok

15.1  Kellékszavatosság

Vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén (hibás a teljesítés különösen, ha a Szolgáltatás valamilyen minőségi, vagy mennyiségi hibában szenved) a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén Vásárló az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a hibákért, amelyek a szolgáltatás nyújtás időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Vásárló érvényesíteni már nem tudja.

Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

Vásárló – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Szolgáltatóval.

A Vásárló közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vásárló igazolja, hogy a szolgáltatást a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a szolgáltatás hibája a Vásárló részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Vásárlónak felróható okból keletkezett, nem köteles Vásárló által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Ha Vásárló a szavatossági igényét a szolgáltatás – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a szolgáltatás egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

16.    Jogérvényesítési lehetőségek

16.1      Panaszügyintézés helye, ideje, módja

A Vásárló a szolgáltatás igénybevétele során esetlegesen felmerülő panasz, reklamáció, adatbeviteli hiba esetén a Szolgáltatóval a megjelölt elérhetőségek valamelyikén veheti fel a kapcsolatot. A Szolgáltató panaszkezelése minden esetben térítésmentes.

A minőségi panaszok minden esetben kivizsgálásra kerülnek. Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, amelyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt megőriz. Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Vásárlónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát. Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.

Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti. A panasz elutasítása esetén Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Vásárlót.

16.2      Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

Amennyiben Szolgáltató és Vásárló között esetlegesen fennálló jogvita Szolgáltatóval folytatott tárgyalások során nem rendeződik, a Vásárló jogosult:

  • Panasztételre a fogyasztóvédelmi hatóságnál,
  • Békéltető testület eljárásának kezdeményezésére

A Békéltető testületek elérhetőségei:

Baranya Megyei Békéltető Testület Címe: 7625 Pécs, Majorosy Imre u. 36. Levelezési címe: 7602

Pécs, Pf. 109. Telefonszáma: (72) 507‐154

Fax száma: (72) 507‐152 Elnök: Dr. Bodnár József E‐mail cím: bekelteto@pbkik.hu

Bács‐Kiskun Megyei Békéltető Testület Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4. Telefonszáma: (76) 501‐

525, (76) 501‐500 Fax száma: (76) 501‐538

Elnök: Dr. Horváth Zsuzsanna E‐mail cím: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu

Békés Megyei Békéltető Testület Címe: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5. Telefonszáma: (66) 324‐976,

446‐354, 451‐775 Fax száma: (66) 324‐976 Elnök: Dr. Bagdi László E‐mail cím:

bekeltetes@bmkik.hu; bmkik@bmkik.hu

Borsod‐Abaúj‐Zemplén Megyei Békéltető Testület Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. Telefonszáma:

(46) 501‐091, 501‐870 Fax száma: (46) 501‐099

Elnök: Dr. Tulipán Péter E‐mail cím: bekeltetes@bokik.hu

Budapesti Békéltető Testület Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. Telefonszáma: (1) 488‐

2131 Fax száma: (1) 488‐2186 Elnök: Dr. Baranovszky György E‐mail cím:

bekelteto.testulet@bkik.hu

Csongrád Megyei Békéltető Testület Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8‐12. Telefonszáma: (62) 554‐

250/118 mellék Fax száma: (62) 426‐149

Elnök: Dr. Horváth Károly E‐mail cím: info@csmkik.hu

Fejér Megyei Békéltető Testület Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4‐6. Telefonszáma: (22)

510‐310

Fax száma: (22) 510‐312 Elnök: Dr. Vári Kovács József E‐mail cím: fmkik@fmkik.hu;

bekeltetes@fmkik.hu

Győr‐Moson‐Sopron Megyei Békéltető Testület Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a. Telefonszáma:

(96) 520‐202; 520‐217 Fax száma: (96) 520‐218

Elnök: Horváth László E‐mail cím: bekelteto@gymskik.hu

Hajdú‐Bihar Megyei Békéltető Testület Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10. Telefonszáma: (52) 500‐

735 Fax száma: (52) 500‐720

Elnök: Dr. Hajnal Zsolt E‐mail cím: hbkik@hbkik.hu

Heves Megyei Békéltető Testület Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15. Levelezési címe: 3301 Eger, Pf.

  1. Telefonszáma: (36) 416‐660/105 mellék Fax száma: (36) 323‐615

Elnök: Dr. Gordos Csaba E‐mail cím: hkik@hkik.hu

Jász‐Nagykun‐Szolnok Megyei Békéltető Testület Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.

Telefonszáma: (56) 510‐610 Fax száma: (56) 370‐005

Elnök: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit E‐mail cím: kamara@jnszmkik.hu

Komárom‐Esztergom Megyei Békéltető Testület Címe: 2800 Tatabánya, Fı tér 36. Telefonszáma: (34)

513‐010 Fax száma: (34) 316‐259

Elnök: Dr. Rozsnyói György E‐mail cím: kemkik@kemkik.hu

Nógrád Megyei Békéltető Testület Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a Telefonszám: (32) 520‐

860 Fax száma: (32) 520‐862 Elnök: Dr. Pongó Erik E‐mail cím: nkik@nkik.hu

Pest Megyei Békéltető Testület Címe: 1055 Budapest Kossuth tér 6‐8. Telefonszáma: (1) ‐474‐7921

Fax száma: (1)‐474‐7921 Elnök: dr. Csanádi Károly E‐mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

Somogy Megyei Békéltető Testület Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6. Telefonszáma: (82) 501‐

000 Fax száma: (82) 501‐046

Elnök: Dr. Novák Ferenc E‐mail cím: skik@skik.hu

Szabolcs‐Szatmár‐Bereg Megyei Békéltető Testület Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.

Telefonszáma: (42) 311‐544, (42) 420‐180 Fax száma: (42) 420‐180

Elnök: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin E‐mail cím: bekelteto@szabkam.hu

Tolna Megyei Békéltető Testület Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23‐25. Telefonszáma: (74) 411‐

661 Fax száma: (74) 411‐456 Elnök: Dr. Gáll Ferenc E‐mail cím: kamara@tmkik.hu

Vas Megyei Békéltető Testület Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2. Telefonszáma: (94) 312‐

356 Fax száma: (94) 316‐936 Elnök: Dr. Kövesdi Zoltán E‐mail cím: vmkik@vmkik.hu

Veszprém Megyei Békéltető Testület Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3. Telefonszáma: (88) 429‐

008 Fax száma: (88) 412‐150

Elnök: Dr. Vasvári Csaba E‐mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu

Zala Megyei Békéltető Testület Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24. Telefonszáma: (92) 550‐

514 Fax száma: (92) 550‐525 Elnök: Dr. Molnár Sándor E‐mail cím: zmkik@zmkik.hu;

zmbekelteto@zmkik.hu

  • – Online vitarendezés

Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén a fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan tudják rendezni a következő linken https://webgate.acceptance.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&reload=false 

– Bírósági eljárás kezdeményezésére.

17.    Az Általános Szerződési Feltételek egyoldalú módosítása

Szolgáltató jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a Vásárlók Honlapon történő előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Honlap első használata alkalmával válnak hatályossá Vásárlóval szemben, azokat a módosítást követően indított ügyekre kell alkalmazni.

Szolgáltató továbbá fenntartja a jogot, hogy bármikor, bármilyen változtatást, javítást hajtson végre a Honlapon, előzetes figyelmeztetés nélkül. A Szolgáltató továbbá fenntartja a jogot, hogy a Honlapot más domainnév alá helyezze át.

18.    Szerzői jogok

A Honlap egésze, annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai és a Szolgáltatás elemei szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog védelme alatt állnak.

Szolgáltató a feljogosított felhasználója a Honlapon, valamint a Honlapon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak, bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Honlap felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, megvalósítást).

A Honlap tartalmának, valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett csak. A Honlap használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot a Vásárlónak a Honlapon szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A Honlap rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.

Külön megállapodás, vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele nélkül tilos a Szolgáltató által rendelkezésre bocsátott felület, illetve keresőmotorok megkerülésével a Szolgáltató adatbázisát módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy meglévő adatokat felülírni.

Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2020. 11. 01.